اموزش تخصصی دام و طیور

طرح توجیهی جیره و اموزش های لازم دام و طیور

اموزش تخصصی دام و طیور

طرح توجیهی جیره و اموزش های لازم دام و طیور

طرح توجیهی گوساله پرواری 100 راسی سال 98

طرح توجیهی گوساله پرواری را با توجه به درخواست دامداران ، کارافرینان و سرمایه گذاران جهت اخذ وام بانکی و همچنین اخذ پروانه تاسیس و بهره برداری جهت ارایه به بانک و سازمان نظام مهندسی جهت احداث یک واحد دامداری پرواربندی گوساله 100 راسی تهیه و تدوین و از طریق این وبسایت منتشر کردیم.


سرمایه گذاری مورد نیاز طرح توجیهی گاوداری 100 راسی پرواری :


خلاصه طرحمبالغ به تومان
کل سرمایه گذاری1,940,584,400
سرمایه گذاری ثابت751,820,000
سرمایه درگردش1,188,764,400
نرخ بازدهی 25.88
دوره بازگشت سرمایه3.86
نقطه سر به سر31.54
نوع تولیدگوشت و کود


مقدمه ای از پرواربندی گوساله :

نیاز انسان به پروتئین موجب شده که دامهای اهلی توسط بشر نگهداری و پرورش یافته و بخضی از نیاز غذایی وی را تامین نمایند، گرچه در سال های اخیر جایگزین هایی برای گوشت قرمز معرفی شده ولیکن طعم و مزه گوشت کماکات این محصول را بدون رقیب نگه داشته است.با عنایت به اینکه جمعیت دامی یک کشور سرمایه ملی محسوب می گرددتداوم تولید و استفاده صحیح از فراورده های آن حیاطی می باشد.بنابراین تولید گوشت قرمزباید چنان باشد که علاوه بر امکان تداوم تولید ، صیانت از جمعیت دامی کشور را بعنوان یک سرمایه ملی و استفاده بهینه از فرآورده های آن را میسر سازد.


نتیجه گیری ، بررسی و پیشنهاد طرح توجیهی گوساله پرواری 100 راسی :

طرح پیشنهادی از نقطه نظر امکان اجرا فنی و مدیریتی بررسی و کاملا موجه به نظر می رسد. باعنایت به نرخ بازدهی سرمایه گذاری داخلی به میزان 25.88 درصد به طور میانگین تقریبا قابل توجیه و از نظر اقتصادی و اشتغال زایی واحد و فرآورده های متفرقه تولیدی همچنین باعنایت به تامین بخشی از نیاز جامعه به پروتئین حیوانی کاملا موجه به نظر می رسد.   توجیه اقتصادی طرح پرواربندی گوساله 100 راسی صنعتی : همانگونه که در جدول فوق آورده شده سود و درامد طرح در سال دوم  452.466.500  تومان  می باشد که در سالهای  بعد به نسبت رشد درآمد و هزینه محاسبه شده است .لذا طرح قابل اجرا می باشد.


استفاده از نژاد مناسب در پرواربندی گوساله :

در طرح های پرواربندی می توان از نژاد های مختلفی همچون بومی ، دورگ و اصیل استفاده کرد.بررسی نژاد های بومی گوساله :نژاد های بومی اغلب از نژاد های منطقه استفاده می شوند که افزایش وزن کمتری نسبت به سایر نژاد ها داشته ( 500 الی 800 گرم در روز ) در مقابل نسبت به بیماری ها و شرایط اب هوایی منطقه مقاوم ترند.در انتها می توان به این مورد اشاره کرد که ارزانترین نژاد گوساله هستند.


بررسی نژاد های دورگ :

نژاد های دورگ مابین بومی و اصیل قرار دارند و اغلب خصوصیات هر یک را تا حدودی دارند.نژاد های دورگ گوساله در حدود 1300 گرم در روز افزایش وزن دارند و تا حدودی نسبت به نژاد های اصیل نسب به شرایط محیطی مقاوم ترند.اغلب نژاد های دورگ نسبت به نژاد های گوساله اصیل ارزانتر هستند.نژاد های اصیل : (سمینتال و هلشتاین ) :نژاد های خالصی که روزانه در حدود 1800 گرم در روز افزایش وزن داشته و بهترین بازدهی را دارند . در مقابل قیمت خرید اولیه بالاتری داشته و نسبت به شرایط محیطی کم طاقت تر می باشند.



جهت دانلود طرح توجیهی پرواربندی گوساله 100 راسی در لینک زیر کلیک کنید :


دانلود طرح توجیهی گوساله پرواری 100 راسی جدید


.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.