اموزش تخصصی دام و طیور

طرح توجیهی جیره و اموزش های لازم دام و طیور

اموزش تخصصی دام و طیور

طرح توجیهی جیره و اموزش های لازم دام و طیور

طرح بز سانن 1000 راسی

بز سانن منشاء فرانسوی داشته و اغلب به دلیل تولید شیر بیشتر نسبت به سایر نژاد ها معروفیت پیدا کرده است. بز سانن  با توجه به نوسانات نرخ ارز در سال جدید قیمت گذاری های سرسام اوری پیدا کرده است که باز در مقابل تولیدی که دارد همچنین ارزش سرمایه گذاری را دارد.البته یکی از مهمترین نکات در پرورش بز سانن احداث یک جایگاه صنعتی برای بهره گیری بیشتر و کاهش تلفات می باشد.

در این پست یک طرح توجیهی پرورش بز سانن 1000 راسی شیری را تهیه و تدوین و از طریق این وبسایت منتشر کردیم.با ما همراه باشید.



خلاصه سرمایه گذاری طرح توجیهی پرورش بز سانن 1000 راسی :

خلاصه طرحمبالغ به تومان
کل سرمایه گذاری15,800,985,178
سرمایه گذاری ثابت14,654,950,000
سرمایه درگردش1,146,035,178
نرخ بازدهی 33.28
دوره بازگشت سرمایه3.01
نقطه سر به سر38.50
نوع تولیدگوشت ، شیر و کود 


مشخصات فنی طرح توجیهی پرورش بز سانن :

پرورش و نگهداری بز سانن یکی از حرفه هایی است که به منظور تولید شیر انجام می شود.

این پروژه بر اساس ظرفیت 1000    راس بز سانن در هر دوره طراحی شده متقاضی پس از اخذ مجوزهای لازم شروع به ساخت و دریافت پروانه بهره برداری نموده و سپس شروع به فعالیت می نماید لذا از محل در آمد سالانه خود که شامل فروش گوشت شیر و نژاد بز و کود  قادر است هزینه های خود را پوشش داده ودرآمد سالانه کسب نماید  .


شرایط نگهداری بز سانن :

بز سانن نسبت به بز های بومی کشورمان حساس تر بوده و اگر شرایط مناسب محیطی تامین نشود  تولید آن کاهش می یابد.  به طور میانگین حداقل رطوبت مورد نیاز 25 و حداکثر 75 درصد می باشد.همچنین دمای مناسب نگهداری آن بین 12 الی 21 درجه می باشد. در نتیجه در مناطق گرم سیر حتما باید در جایگاه صنعتی و تهویه مناسب پرورش یابد.

 

خوراک و جیره مناسب پرورش بز سانن :

تغذیه بز سانن با روش های مختلفی انجام می شود.در دامداری های روستایی و نیمه صنعتی با دست و در دامداری های صنعتی با فیدرمیکسر و خوراک ریز های اتومات انجام می شود که مزیت این روش پخش کردن یکسان خوراک همچنین مخلوط مناسب آن می باشد.

هر بز بین 4 الی 5 درصد وزن بدن خوراک در روز به خوراک نیاز دارد که به طور میانگین می توان 3 کیلوگرم در روز در نظر گرفت.جیره نویسی بز سانن باید به طور تخصصی انجام شود ولی درکل از کنساتره و علوفه با دصد های 60 و 40  استفاده می شود.


برای دانلود طرح توجیهی پرورش بز سانن 1000 راسی در لینک زیر کلیک کنید :


دانلود طرح توجیهی پرورش بز سانن 1000 راسی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.