اموزش تخصصی دام و طیور

طرح توجیهی جیره و اموزش های لازم دام و طیور

اموزش تخصصی دام و طیور

طرح توجیهی جیره و اموزش های لازم دام و طیور

بررسی سود پرواربندی گوسفند و جیره استاندارد

بررسی سود پرواربندی بره و جیره استاندارد پرورش گوسفند:
ایا پرواربندی گوسفند هنوز هم سود داره؟  (بررسی سود و زیان پرواربندی گوسفند )

در سال 96 هزینه خوراک برای یک دوره پروار حدودا 110 هزار تومان می شود..و قیمت بره کیلویی 16000 هزار تومان در سال 96 می باشد  با فرض اینکه شما در وزن 25 کیلو پروار را شروع کنید پس 400 هزار تومان هزینه بره و 110 هزار تومان هزینه خوراک که با هم میشه 510 هزار تومان تنها هزینه بره و خوراک میشود.حال اگر با وزن 50 کیلو و با همان قیمت 16 هزار تومان اقدام به فروش کنید حدودا هر بره 800 تومان میشه.
یعنی 290 هزار تومان سود.که با کم کردن 5 هزار تومان برای دارو و واکسن در بیشترین حالت حدود 285 تومان سودهی برای هر یک بره دارد.یعنی 285 هزار تومان هزینه خوراک و خرید بره.ما فقط هزینه دام و خوراک را محاسبه کردیم.چون مابقی موارد متغییر می باشد.برای مثال یک دامدار هزینه اجاره دامداری میده و یک دامدار ملک برای خودش است.همینطور هزینه اب و برق و ساختمان با توجه به تعداد دام و نوع ملک متغییر می باشد.که شما با بررسی مورد خود میتوانید این هزینه ها را از سود خالص کم کنید.


هزینه خوراک هم تنها با این جیره محاسبه شده است.و قیمت خوراک با جیره های مختلف متفاوت است..
در قسمت زیر نکات تاسیس دامداری و نکات ویژه خرید و انتخاب دام را برای شما عزیزان نوشتم تا دوستانی که به غیر از جیره دام به موارد دیگر هم نیاز دارند استفاده کنید.
حال در صورتی که شما هزینه کارگر - اجاره بها و ... دارید بهتر است این مقدار سودهی را در تعداد دام هایتان ضرب کرده و هزینه های دیگر را کم کنید تا به طور دقیق محاسبه را داشته باشد.ولی حتی اگر هزینه کارگر اجاره بها و ... را محاسبه کنید در مواردی که تعداد دام مناسبی داشته باشد سود دهی کمتر از 200 هزار تومان نمی شود.

برای مطالعه کامل مقاله بر لینک زیر کلیک کنید :

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.